Kombinasjonstimer

Kombinasjonstimer

Kombinasjonstimer

Disse timene er en samlebetegnelse på timer som inneholder både kondisjon og styrke. Noen timer er fri for koordinering mens andre har noen grunnsteg. Våre kombinasjonstimer er ofte intervallbasert. Disse timene er enkle og effektive og er markert med ulike fargekoder basert på intensitet.

Grønne timer: Enkel og effektiv trening med lett til middels intensitet som passer både for deg som er helt ny og for deg som trener jevnlig. Instruktøren gir alternativ og hjelper med tilpasning ved behov.

Gule timer: Enkel og effektiv trening med middels intensitet som passer for de fleste. Gule timer har noe høyere intensitet enn en grønn time, men du tilpasser ditt nivå.

Røde timer: Enkel og effektiv, men tøff trening med høy intensitet for deg som ønsker en hard treningsøkt. Du tilpasser timen etter nivå.

En av våre aller mest populære kombinasjonstimer er Basisball. Du kan lese mer om konseptet Basisball her.

Alle våre kondisjonstimer inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Ikke vær redd for å prøve nye timer, jo flere ganger du deltar jo bedre effekt og mestring vil du oppnå 🙂


Kombinasjonstimene vi tilbyr hos Nr1 Fitness

 

Mølle/styrke int.

Denne timen er for alle og gir deg en komplett økt. Her deler vi gruppen i to hvor den ene gruppen jobber styrke mens den andre gruppen er på møllen. Vi jobber 4 min på hvert intervall gjennom timen. Du regulerer selv underveis og tilpasser ved behov. Instruktøren veileder og motiverer gruppen til å utfordre egne grenser. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Du vil kjenne igjen strukturen på timen etterhvert og vi bytter øvelser ved nytt program. Timen er gul og kan variere i lengde (45-60) og tema (fullkropp-kjerne-bein-overkropp).

 

Mølle/styrke tabata

Denne timen er for alle og gir deg en komplett økt. Her deler vi gruppen i to hvor den ene gruppen jobber styrke mens den andre gruppen er på møllen. Vi følger intervaller på 4 minutt, med 20 sek jobbing og 10 sek pause. Mellom hvert intervall er det lengre pause. Fokus på så høy intensitet du kan holde i 20 sekund av gangen. Instruktøren veileder og motiverer gruppen til å utfordre egne grenser. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Timen kan variere i lengde (45-60) og tema (fullkropp-kjerne-bein-overkropp)

 

Mølle HIIT 30 / Styrke 30

En kombinasjonstime med 30 min intervall løp på mølle og 30 min styrke på gulv. På mølle kjøres det korte, varierte intervaller med høy intensitet for økt kondisjon og forbrenning. Etter løpeøkten fortsetter man med styrketrening for hele kroppen hvor man bruker både egen kroppsvekt og manualer/vektskiver/step. Timen avsluttes med en uttøying. Vi har en kort oppvarming før intervallene øker, så egen oppvarming kan være bra. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling. 

 

Mølle Rolig jogg 30  / Styrke 30

En rolig og jevn kombinasjonstime med 30 min sammenhengende løp på mølle og 30 min styrke på gulv. Etter løpeøkten fortsetter man med styrketrening for hele kroppen med variert utstyr. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling. Timen er grønn og passer for alle.

 

Mølle 30 / Styrke 30

En kombinasjonstime med 30 min sammenhengende løp på mølle og 30 min styrke på gulv. Her løper vi mer jevnt og varierer hvor lenge vi blir liggende i de ulike pulssonene. Etter løpeøkten fortsetter man med styrketrening for hele kroppen med variert utstyr. Vi har en kort oppvarming før intensiteten øker, så egen oppvarming kan være bra. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling. Timen kan variere etter fargekode gul og rød.

 

Mølle Int.mix 30 / Styrke 30

En kombinasjonstime med 30 min varierte intervaller på mølle og 30 min styrke på gulv. Etter løpeøkten fortsetter man med styrketrening for hele kroppen med variert utstyr. Vi har en kort oppvarming før intensiteten øker, så egen oppvarming kan være bra. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling og har fargekode gul. 

 

Step/Styrke intervall 

Dette er en effektiv og gøy intervalltime hvor man jobber vekselvis med kondisjonstrening og styrketrening på step kasse. Timen er lagt opp låt for låt med enkle trinn og gode styrkeøvelser. Timene inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Her er det lite koordinering og heller fokus på puls.

Step/Styrke intervall passer for de fleste og vil variere i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød). Timen kan variere i lengde (45-60).

Her får du en helhetlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. På denne timen bruker vi utstyr som stepkasse, manualer, vektskiver, strikk og matte.

 

Puls/styrke intervall 

Dette er en effektiv og gøy intervalltime hvor man jobber vekselvis med kondisjonstrening og styrketrening på gulv. Timen er lagt opp låt for låt med enkle trinn og gode styrkeøvelser. Timene inneholder oppvarming og nedtrapping og passer for de fleste. Her er det lite koordinering og heller fokus på puls. Vi varierer i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød) og lengde (45-60).

Her får du en helhetlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. På denne timen bruker vi utstyr som manualer, vektskiver, strikk og matte.

 

Nr1 total 

Dette er vår egen konsept time som gir deg en totalt treningsøkt. Timen inneholder tre ulike deler: kondisjon, styrke og mobilitet. Vi avslutter med 5 min avspenning. Gjennom timen jobber vi i intervaller hvor du selv styrer tempo og intensitet. En enkel, gøy og effektiv time som garantert vil få deg i form. Her er det lite koordinering og du jobber i eget tempo, istedenfor takt med musikken. Vi bruker step, matte og manualer. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du full pakke, med relativt rask økning i puls. Trenger du lengre oppvarming kan du gjøre dette før timen.

 

Tabata

Dette er høyintensitets intervalltrening som gir deg både økt styrke og kondisjon. Hver tabata intervall består av 20 sek jobbing og 10 sek pause hvor du skifter øvelse. Hvert intervall varer i 4 minutter med 8 arbeidsperioder. Timen vil variere i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød) og lengde (30-45-60) Du jobber i eget tempo, istedenfor å følge rytmen i musikken. Her bruker vi ulikt utstyr, som for eks stepkasse, matter, manualer, stang og strikk. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

 

Nr1 HIIT 40

Dette er vår egen konsept time med høyintensiv intervalltrening. Vi utfordrer kondisjon og styrke uten bruk av utstyr. Timen består av en god oppvarming og 4 ulike intervaller med korte arbeidsperioder og korte pauser. Du styrer selv tempo og intensitet etter eget nivå. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Timen avsluttes med uttøying. 

 

Basisball CenterCore 

En effektiv basistime med fokus på kjernemuskulatur for å sikre grunnlaget for en sterk og funksjonell kropp. Timen inneholder styrke, mobilitet og kondisjon og vi jobber med basisballen i hver øvelse. Her kan du virkelig ta deg ut i pulstoppene, og likevel jobbe kontrollert med god puls gjennom styrkeøvelsene. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping. Timen kan variere i lengde (30-45)

 

Basisball 4×4 

Dette er en leken, intensiv og morsom intervalløkt som bygger på basistrenings prinsipper og 4*4 metoden. Vi har 4 høyintensitet-intervaller på 4 minutter etterfulgt av 3 minutters aktiv pause. Her trener vi kondisjon, hurtighet, balanse og stabilitet. Vi bruker Basisball til de ulike øvelsene og timen avsluttes med 3 min kjerne. Timen har fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. 

 

Basisball RAW

Dette er en basistime med fokus på funksjonelle styrkeøvelser med råskap. Vi trigger din styrke, kraft og koordinasjon i et relativt høyt tempo. Etterhvert som du får bedre teknikk kan du øke tempo og gjøre timen tøffere. På denne timen bruker vi BasisBall. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping. Timen kan variere i lengde (30-45).

 

Basisball Athletic 

Basisball Athletic er en høyintensiv intervalltime (HIIT). I dette konseptet kombinerer vi BasisBall, hoppetau, kjegler og JumpBox. En “allround” time inspirert av bevegelser fra idretten. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping. Timen kan variere i lengde (30-45).

 

Basisball RIT 

Basisball RIT (rope interval training) er en høyintensiv intervalltime (HIT) hvor man kombinerer Basisball med hoppetau. Intervalløkten vil trigge en ny opplevelse innenfor høyintensiv trening av basiselementer. Vi holder 30 sekund jobbing i hver øvelse, vekselvis med hoppetau og ball. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Timen inneholder oppvarming, hoveddel og nedtrapping. Timen kan variere i lengde (30-45)

 

Strong Nation 

En høyintensiv kampsport inspirert time som følger intensiteten i musikken. Enkle og effektive øvelser i intervaller, med innslag av styrke med egen kroppsvekt. Sammen med musikken vil instruktøren motivere deg og pushe deg til å gi det lille ekstra. En time som garantert får frem svetten og smilet. På denne timen bruker vi gulv og matte. Her får du både oppvarming og nedtrapping. Timen kan variere i lengde (45-60)

 

X-Fit

En intervallbasert sirkeltrening time hvor vi jobber på ulike stasjoner. Timen inneholder en felles oppvarming, en hoveddel med styrke og kondisjon og avsluttes med en uttøyning. Denne timen har en høyere intensitet og litt mer utfordrende øvelser enn på våre grønne og gule sirkeltrening timer. Timen har alltid et fast opplegg med stasjoner, men vil kunne variere i øvelser, tidsintervaller og antall stasjoner. Vi bruker ulikt utstyr som manualer, stenger, KB, step, medisinball, vektplater, jump box, hoppetau, rope og egen kroppsvekt. Timen holdes i sal. Timen kan variere i lengde (30-45-60)

 

Dagens økt 

En gruppetime som foregår i styrkerommet på treningssenteret. Øktene varierer fra gang til gang med både utstyr og øvelser, derfor DAGENS økt. Dette er små grupper med fokus på samhold og det å utfordre deg selv. Med begrenset antall plasser vil instruktør hjelpe deg å tilpasse ditt nivå slik at du får en god effekt av treningen.Timen passer for deg som liker en utfordring og motiveres av gruppetrening eller trenger variasjon til egentrening. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

Timen kan variere i lengde (45-60)

 

Nr1 WOD

WOD: «Workout of the day» betyr «Dagens trening» og holdes i gruppetime sal. Timen inneholder felles oppvarming, styrke, kondisjon, teknikk, mobilitet/bevegelighet og uttøyning. En WOD time vil variere fra dag til dag og man vet aldri på forhånd hva man skal trene, før man møter opp og ser økten på tavlen. Timen kan inneholde treningsprinsipper som Team økter, EMOM, OTM, AMRAP, Tabata, Time Cap osv.

Dette er en funksjonell, tøff og effektiv time som vil gi deg en komplett og utfordrende treningsøkt med mye variasjon. Alle øvelser kan tilpasses og skaleres ned. Instruktøren vil veilede og motivere deg til å hente ut det lille ekstra.

Vi bruker ulikt utstyr som KB, stenger, manualer, vektplater, medisinball, rope, Jump box, step, hoppetau og egen kroppsvekt. Timen kan variere i fargekode og lengde (45-60).