kondisjonstimer

Kondisjonstimer

Kondisjonstimer

Disse timene er en samlebetegnelse på timer hvor kondisjon står i fokus uten mye koordinering. Enkle og effektive timer som passer for de fleste. Våre kondisjonstimer er markert med ulike fargekoder basert på intensitet.

Grønne timer: Enkel og effektiv trening med lett til middels intensitet som passer både for deg som er helt ny og for deg som trener jevnlig. Instruktøren gir alternativer og hjelper med tilpasning ved behov.

Gule timer: Enkel og effektiv trening med middels intensitet som passer for de fleste. Gule timer har noe høyere intensitet enn en grønn time, men du tilpasser ditt nivå.

Røde timer: Enkel og effektiv, men tøff trening med høy intensitet for deg som ønsker en hard treningsøkt. Du tilpasser timen etter nivå.

En av våre mest populære kondisjonstimer er Puls. Les mer om gruppetimen her.

 

Alle våre kondisjonstimer inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Ikke vær redd for å prøve nye timer, jo flere ganger du deltar jo bedre effekt og mestring vil du oppnå 🙂

 


Kondisjonstimene vi tilbyr hos Nr1 Fitness

 

Puls 

Puls-timer er effektiv og gøy kondisjonstrening med enkle trinn på gulv hvor vi jobber låt for låt. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Puls kan variere med og uten hopp ut fra intensiteten på timen. Puls timer passer for de fleste og varierer i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød) og lengde (30-45-60)

Timen kan ha intervaller eller lengre bolker hvor man varierer intensitet. 

Her får du en herlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. Denne timen bruker vi ingen utstyr. Du kan gjerne kombinere puls med styrketrening for å få en fullstendig treningsøkt.

 

Step/Puls 

Step/Puls-timer er effektiv og gøy kondisjonstrening med enkle trinn hvor vi jobber låt for låt på stepkasse. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. 

Step/Puls timer passer for de fleste og varierer i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød).

Timen kan ha intervaller eller lengre bolker hvor man varierer intensitet. 

Her får du en herlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. Denne timen bruker vi kun stepkasse og timen kan variere i lengde (30-45-60). Du kan gjerne kombinere Step/Puls med styrketrening for å få en fullstendig treningsøkt.

 

Nr1 Puls 

Nr1 Puls-timer er en ferdig koreografert konsept time hvor vi jobber låt for låt. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Dette er en effektiv og gøy kondisjonstrening med enkle trinn på gulv. Vi blander øvelser med og uten hopp og gir alternativer ved behov. Timen kan variere i lengde (30-45-60) og finnes også med noe dans under navnet Nr1 Dance/Puls.

Timen er intervallbasert og er fin å kombinere med andre timer som for eksempel styrke. Her bruker vi ingen utstyr.

 

Corebar HIT™ 

HIT står for High Intensity Training og er den ultimate intervalltreningen for kondisjon. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Dette er et fyrverkeri av en time med høyt tempo og fengende musikk, samtidig som den er enkel å følge. Gjennom hele timen brukes COREbaren™, en vektet bøyd treningsstang. I tillegg til kondisjonstrening får du også stor effekt på kjernemuskulatur. Timen kan variere i lengde (30-45).

 

Power Kick 

En kampsport-inspirert time hvor vi bruker teknikker fra boksing og andre typer kampsport. Vi bruker puter, skjold og hansker og jobber med ulike slag- og spark kombinasjoner. En time som garantert vil gi deg et KICK! Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Timen kan variere i lengde (45-60).

 

Mølle Gåtime 

Denne timen er for alle, om du ny i mølleverden eller trenger restitusjon etter harde økter. Etter oppvarming vil vi variere tempo, sletter og stigning. Etter økten har vi en lett nedtrapping. Vi bruker musikk for motivasjon og glede. Timen kan variere i lengde (30-45) og foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling. 

 

Mølle Rolig jogg

Denne timen er for alle, om du ny i løpeverden eller trenger restitusjon etter harde økter. Etter oppvarming vil vi variere intensitet.. Her foregår det meste flatt på møllen. Timen inneholder både oppvarming og nedtrapping. Vi bruker musikk for motivasjon og veiledning. Timen foregår på møller eller ute (merket UTE) og kan variere i lengde (30-45-60).

 

Mølle

Denne timen passer for alle og har lengre perioder enn de typiske intervall timene. Timen kan variere på oppsett. Her løper vi mer jevnt og varierer hvor lenge vi blir liggende i de ulike pulssonene. Timen foregår på mølle eller ute (merket UTE) og inneholder både oppvarming og nedtrapping. Timen kan variere etter fargekode og lengde (30-45-60).

 

Mølle Int. mix

Denne timen har en miks av intervaller, stigning og tempo. Målet er å øke kondisjon og forbrenning, samtidig som du lærer å skyve grenser 🙂 Du styrer selv intensitet etter nivå og dagsform. Timen kan variere på oppsett, intensitet etter fargekode og lengde (45-60). Timen foregår på mølle og inneholder både oppvarming og nedtrapping. 

 

Mølle 4×4 int.

Dette er timen for deg som vil utfordre kondisjon og øke makskapasitet! Denne timen inneholder oppvarming før 4 høyintensitets intervaller. Du gir alt du har i 4 minutter, etterfulgt av 3 minutter aktiv pause. Du pusher din komfortsone og kan enkelt justere tempo og stigning gjennom hvert intervall. Timen kan variere i fargekode og tid (45-60), med lengre oppvarming og nedtrapping. Timen foregår på mølle eller ute (merket UTE) og har alltid 4 intervaller.

 

Mølle Pyramide int. 

Her møter du oppvarming før intervaller som øker stegvis lengde etter pyramideformen. Vi starter på ett eller to minutters intervall og øker med ett minutt pr intervall opp til seks eller syv minutter på topp. Der snur vi og korter ned hvert intervall med ett minutt til vi er nede. Mellom hvert intervall er det restitusjon på halve tiden. Eks 2 min jobb og 1 min pause. 3 min jobb og 1,5 min pause. Timen avsluttes med en lett strekk. Timen kan variere i lengde (45-60) og fargekode (gul-rød).

 

Mølle HIIT

Denne timen har korte, varierte intervaller med høy intensitet for økt kondisjon og forbrenning. Timen er for alle som vil løpe og du kjenner selv hvor dine grenser går. Etter økten har vi en lett nedtrapping. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling. Timen kan variere i lengde (30-45). Oppvarming vil være noe kortere på Mølle HIIT 30, så egen oppvarming kan være bra.

 

Mølle Motbakke

Denne timen har fokus på det å trene i bakker og utfordre muskler og kondisjon på en ny måte. Vi øker vekselvis stigning og tempo, og du velger selv om du ender i løp eller rask gange. Timen inneholder oppvarming og nedtrapping, og man kan med fordel varme opp mer på egenhånd. Timen foregår på mølle eller ute (merket UTE) og kan variere etter fargekode og lengde (30-45-60).

 

 

Spinn – Les mer om våre spinningtimer her.

Strong Nation se egen forklaring under kombinasjonstimer her.

Strong by Zumba – Les mer om våre Strong by Zumba-timer her.