Koordinasjonstimer

Koordinasjonstimer

Koordinasjonstimer

Disse timene er en samlebetegnelse på timer hvor koordinasjon og rytmer står i fokus. Her får du leke med varierte trinn til fengende musikk. Våre koordinasjonstimer er markert med ulike fargekoder basert på vanskelighetsgrad.

 

Grønne koordinasjonstimer: Her vil du møte noe koordinering og lek med ulike grunntrinn. Effektive kondisjonstimer med middels intensitet.

Gule koordinasjonstimer: Her vil du møte noe mer koordinasjon med bruk av flere sammensatte kombinasjoner med middels intensitet. Effektive kondisjonstimer med middels intensitet.

Rosa timer: Danseinspirerte timer full av energi, fengende musikk, ulike trinnkombinasjoner og koordinering. Passer for deg som liker utfordrende kombinasjoner og en effektiv kondisjonsøkt med mye treningsglede. Zumba er en av våre rosa timer, som du kan lese mer om her.

 

Tallene bak navnet på timen forteller hvor lenge timen varer.

Alle våre kondisjonstimer inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Ikke vær redd for å prøve nye timer, jo flere ganger du deltar jo bedre effekt og mestring vil du oppnå 🙂

 


Koordinasjonstimene vi tilbyr hos Nr1 Fitness

 

Basic Step 

En grønn kondisjonstime med enkel koreografi på stepkasse. Vi setter sammen ulike trinn med enkle variasjoner og lager en sammenhengende koreografi til fengende musikk. Timen flyter i ett med ulike intensitets topper. Vi avslutter med en finalelåt hvor vi kjører gjennom hele koreografien. Timen kan variere i lengde i lengde (30-45) og kan med fordel kombineres med styrketrening eller og kropp og sjel timer.

 

Step

En gul kondisjonstime på stepkasse hvor vi setter sammen flere kombinasjoner enn på grønn. Vi lager en sammenhengende koreografi til fengende musikk. Timen flyter i ett med ulike intensitets topper. Vi avslutter med en finalelåt hvor vi kjører gjennom hele koreografien. Har man trent step tidligere vil man henge godt med. Timen kan variere i lengde i lengde (30-45-60) og kan med fordel kombineres med styrketrening eller og kropp og sjel timer.

 

Dance Step 

En danseinspirert step-time med utfordrende trinn og kombinasjoner til energisk musikk. På denne timen fokuserer vi på danse- og bevegelsesglede hvor vi jobber med både kondisjon og koordinasjon. Vi lager en sammenhengende koreografi og timen flyter i ett med flere intensitetstopper. Vi avslutter med en finalelåt hvor vi kjører gjennom hele koreografien. Timen kan variere i lengde i lengde (45-60) og kan med fordel kombineres med styrketrening eller og kropp og sjel timer.

 

Basic Aerobic 

En grønn kondisjonstime på gulv med enkel og morsom koreografi. Vi setter sammen ulike grunntrinn og lager en sammenhengende koreografi til musikken. Timen flyter i ett med ulike intensitets topper. Vi avslutter med en finalelåt hvor vi kjører gjennom hele koreografien. Denne timen bruker vi ingen utstyr. Timen kan variere i lengde i lengde (30-45) og kan med fordel kombineres med styrketrening eller og kropp og sjel timer.

 

Aerobic

En gul kondisjonstime med flere trinnkombinasjoner på gulv. Vi lager en sammenhengende koreografi til musikken og timen flyter i ett med ulike intensitets topper. Vi avslutter med en finalelåt hvor vi kjører gjennom hele koreografien. Har man trent aerobic tidligere vil man henge godt med. Denne timen bruker vi ingen utstyr. Timen kan variere i lengde i lengde (30-45-60) og kan med fordel kombineres med styrketrening eller og kropp og sjel timer.

 

Dance Aerobic

En rosa danseinspirert aerobictime med energisk og motiverende musikk. Vi setter sammen ulike trinn variasjoner som krever koordinering og lager en sammenhengende koreografi. Timen flyter i ett med ulike intensitets topper. En leken og gøy time hvor du får danset deg i form. Vi avslutter med en finalelåt hvor vi kjører gjennom hele koreografien. Denne timen kan variere i lengde (45-60) og kan med fordel kombineres med andre timer som styrke eller kropp og sjel.

 

Dance 

En gul eller rosa dansetime med ulike stiler hvor vi trener både kondisjon og koordinasjon gjennom ulike intensitets topper i dansen. Vi jobber låt for låt med variasjoner av enkle og effektive trinn kombinert med trinn som krever mer koordinasjon. En time fylt med danseglede. Denne timen kan variere i lengde (30-45-60) og kan med fordel kombineres med styrketrening eller kropp og sjel timer.