Kombinasjon

Kombinasjonstimer

Disse timene er en samlebetegnelse på timer som inneholder både kondisjon og styrke. Noen timer er fri for koordinering mens andre har noen grunnsteg. Våre kombinasjonstimer er ofte intervallbasert. Disse timene er enkle og effektive og er markert med ulike fargekoder basert på intensitet.

Grønne timer: Enkel og effektiv trening med lett til middels intensitet som passer både for deg som er helt ny og for deg som trener jevnlig. Instruktøren gir alternativ og hjelper med tilpasning ved behov.
Gule timer: Enkel og effektiv trening med middels intensitet som passer for de fleste. Gule timer har noe høyere intensitet enn en grønn time, men du tilpasser ditt nivå.
Røde timer: Enkel og effektiv, men tøff trening med høy intensitet for deg som ønsker en hard treningsøkt. Du tilpasser timen etter nivå.

Tallene bak navnet på timen forteller hvor lenge timen varer.
Alle våre kondisjonstimer inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying.

Vårt sortiment inneholder:

Løp/Styrke intervall
Denne timen er for alle og gir deg en komplett økt. Her deler vi gruppen i to hvor den ene gruppen jobber styrke mens den andre gruppen er på møllen. Vi jobber 4 min på hver stasjon, med vekselvis mølle og styrke gjennom timen. Du regulerer selv underveis og tilpasser ved behov. Instruktøren veileder og motiverer gruppen til å utfordre egne grenser. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Du vil kjenne igjen strukturen på timen etterhvert og vi bytter øvelser ved nytt program.

Step/Styrke intervall
Dette er en effektiv og gøy intervalltime hvor man jobber vekselvis med kondisjonstrening og styrketrening på step kasse. Timen er lagt opp låt for låt med enkle trinn og gode styrkeøvelser. Timene inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying.
Step/Styrke intervall passer for de fleste og vil variere i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød)
Her får du en helhetlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. På denne timen bruker vi utstyr som stepkasse, manualer, vektskiver, strikk og matte.

Puls/styrke intervall
Dette er en effektiv og gøy intervalltime hvor man jobber vekselvis med kondisjonstrening og styrketrening på gulv. Timen er lagt opp låt for låt med enkle trinn og gode styrkeøvelser. Timene inneholder oppvarming og nedtrapping og passer for de fleste. Vi varierer i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød)
Her får du en helhetlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. På denne timen bruker vi utstyr som manualer, vektskiver, strikk og matte.

Nr1 total
Dette er vår egen konsepttime som gir deg en totalt treningsøkt. Timen inneholder tre ulike deler: kondisjon, styrke og mobilitet. Vi avslutter med 5 min avspenning. Gjennom timen jobber vi i intervaller hvor du selv styrer tempo og intensitet. En enkel, gøy og effektiv time som garantert vil få deg i form. Vi bruker step, matte og manualer. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

Tabata
Dette er høyintensitets intervalltrening som gir deg både økt styrke og kondisjon. Hver tabata intervall består av 20 sek jobbing og 10 sek pause hvor du skifter øvelse. Hvert intervall varer i 4 minutter med 8 arbeidsperioder. Timen vil variere i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød) Her bruker vi ulikt utstyr, som for eks stepkasse, matter, manualer, stang og strikk. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

Nr1 Hiit
Dette er vår egen konsept time med høyintensiv intervalltrening. Vi utfordrer kondisjon og styrke uten bruk av utstyr. Timen består av oppvarming og 4 ulike intervaller med korte arbeidsperioder og korte pauser. Du styrer selv tempo og intensitet etter eget nivå. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program.
Inneholder kort oppvarming, så om du trenger tid kan du gjerne varme opp ekstra selv.

Basisball CenterCore
En effektiv basistime som har fokus på kjernemuskulatur, som skal sikre grunnlaget for en sterk og funksjonell kropp. Timen inneholder styrke, mobilitet og kondisjon hvor vi jobber med rolig og kontrollert tempo. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

Basisball raw
Trening med medisinball. Styrke, kondisjon, hurtighet, balanse, stabilitet, mobilitet og koordinasjon i system. Time som passer alle, uavhengig av form og alder. På denne timen bruker vi BasisBall. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

Basisball Athletic
Basisball Athletic er en høyintensiv intervalltime (HIIT). I dette konseptet kombinerer vi BasisBall, hoppetau, kjegler og JumpBox. En “allround” time inspirert av atletiske bevegelsesmøntre fra idretten. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

Basisball RIT
Basisball RIT (rope interval training) er en høyintensiv intervalltime (HIT) hvor man kombinerer Basisball med hoppetau. Timen er inspirert av Spartacus Workout, en treningstime fra de romerske gladiatorene. Intervalløkten vil trigge en ny opplevelse innenfor høyintensiv trening av basiselementer. Timen har en fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program.

Strong by Zumba
En høyintensiv intervalltime som er koreografert til musikk. Enkle og effektive trinn med innslag av styrke hvor musikken motiverer deg og pusher deg til å gi det lille ekstra. En time som garantert får frem svetten og smilet. På denne timen bruker vi ingen utstyr. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

X-fit
Forutsigbar time med alt du trenger av kondisjon og styrketrening. Man jobber med ulike intervaller på stasjoner. Utfordre deg selv med tyngre vekter, høyere intensitet og kjenn at kroppen jobber hardt. Din instruktør vil hele tiden inspirere, motivere og pushe deg til å komme i mål. Vi bruker ulikt utstyr som for eksempel kettlebell, step, stenger, manualer, og jump box. Her får du både oppvarming og nedtrapping.

Dagens økt
En gruppetime som foregår i styrkerommet eller utendørs. Øktene varierer fra gang til gang med både utstyr og øvelser, derfor DAGENS økt. Dette er små grupper med fokus på samhold og det å utfordre deg selv. Med begrenset antall plasser vil instruktør hjelpe deg å tilpasse ditt nivå slik at du får en god effekt av treningen.Timen passer for deg som liker en utfordring og motiveres av gruppetrening eller trenger variasjon til egentrening. Her får du både oppvarming og nedtrapping.