Kondisjon

Kondisjon

Kondisjonstimer

Disse timene er en samlebetegnelse på timer hvor kondisjon står i fokus uten noe mye koordinering. Enkle og effektive timer som passer for de fleste. Våre kondisjonstimer er markert med ulike fargekoder basert på intensitet.
Grønne timer: Enkel og effektiv trening med lett til middels intensitet som passer både for deg som er helt ny og for deg som trener jevnlig. Instruktøren gir alternativer og hjelper med tilpasning ved behov.
Gule timer: Enkel og effektiv trening med middels intensitet som passer for de fleste. Gule timer har noe høyere intensitet enn en grønn time, men du tilpasser ditt nivå..
Røde timer: Enkel og effektiv, men tøff trening med høy intensitet for deg som ønsker en hard treningsøkt. Du tilpasser timen etter nivå..
Tallene bak navnet på timen forteller hvor lenge timen varer.

Alle våre kondisjonstimer inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Ikke vær redd for å prøve nye timer, jo flere ganger du deltar jo bedre effekt og mestring vil du oppnå 🙂

Vårt sortiment inneholder:
Puls
Puls-timer er effektiv og gøy kondisjonstrening med enkle trinn på gulv hvor vi jobber låt for låt. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Puls kan variere med og uten hopp ut fra intensiteten på timen. Puls timer passer for de fleste og varierer i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød)
Timen kan ha intervaller eller lengre bolker hvor man varierer intensitet.
Her får du en herlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. Denne timen bruker vi ingen utstyr. Du kan gjerne kombinere puls med styrketrening for å få en fullstendig treningsøkt.

Step/Puls
Step/Puls-timer er effektiv og gøy kondisjonstrening med enkle trinn hvor vi jobber låt for låt på stepkasse. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying.
Step/Puls timer passer for de fleste og varierer i intensitet etter fargekode (grønn-gul-rød)
Timen kan ha intervaller eller lengre bolker hvor man varierer intensitet.
Her får du en herlig treningsopplevelse med motiverende musikk og god veiledning av instruktør. Denne timen bruker vi kun stepkasse. Du kan gjerne kombinere Step/Puls med styrketrening for å få en fullstendig treningsøkt.

Nr1 Puls
Nr1 Puls-timer er en ferdig koreografert konsept time hvor vi jobber låt for låt. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Dette er en effektiv og gøy kondisjonstrening med enkle trinn på gulv. Vi blander øvelser med og uten hopp og gir alternativer ved behov. Denne timen finnes også med noe dans i enkelte sanger, men heter da Nr1 Dance/Puls.
Timen er intervallbasert og er fin å kombinere med andre timer som for eksempel styrke. Her bruker vi ingen utstyr.

Corebar HIT™
HIT står for High Intensity Training og er den ultimate intervalltreningen for kondisjon. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying. Dette er et fyrverkeri av en time med høyt tempo og fengende musikk, samtidig som den er enkel å følge. Gjennom hele timen brukes COREbaren™, en vektet bøyd treningsstang. I tillegg til kondisjonstrening får du også stor effekt på kjernemuskulatur.

Power Kick
En kampsport-inspirert time hvor vi bruker teknikker fra boksing og andre typer kampsport. Vi bruker puter, skjold og hansker og jobber med ulike slag- og spark kombinasjoner. En time som garantert vil gi deg et KICK! Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying.

Basisball 4×4
Dette er en leken, intensiv og morsom intervalløkt som bygger på basistrenings prinsipper og 4*4 metoden. 4 intervaller på 4 minutter hver med definerte pauser mellom og med god oppvarming og avslutning. Her trener vi kondisjon, hurtighet, balanse, stabilitet og mobilitet. Vi bruker Basisball til de ulike øvelsene. Timen har fast struktur du vil kjenne igjen, hvor vi bytter øvelser ved nytt program. Timen inneholder både oppvarming, en hoveddel og nedtrapping med tøying.

Gåtime
Denne timen er for alle, om du ny på mølleverden eller trenger restitusjon etter harde økter. Etter oppvarming vil vi variere mellom flat mølle og motbakker. Etter økten har vi en lett nedtrapping. Vi bruker musikk for motivasjon og glede. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling.

Rolig løp
Denne timen er for alle, om du ny i løpeverden eller trenger restitusjon etter harde økter. Etter oppvarming vil vi variere intensitet i ulike tidsperioder og roe ned mellom dragene. Her kan vi jobbe både flatt og med motbakke på møllen. Timen inneholder både oppvarming og nedtrapping med tøying. Vi bruker musikk for motivasjon og veiledning. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling.

Løp
Denne timen passer for alle og har lengre perioder enn de typiske intervalltimene. Timen kan variere på oppsett. Her løper vi mer jevnt og varierer hvor lenge vi blir liggende i de ulike pulssonene. Timen foregår på mølle og inneholder både oppvarming og nedtrapping.

Hiit løp
Denne timen har korte intervaller på mølle med høy intensitet for økt kondisjon og forbrenning. Timen er for alle som vil løpe og du kjenner selv hvor dine grenser går. Vi har en kort oppvarming før intervallene øker, Etter økten har vi en lett nedtrapping. Timen foregår i området med møller, enten i sal eller i kondisjonsavdeling.

Spinn se egen forklaring på de ulike sykkeltimene.
Strong by Zumba se egen forklaring under kombinasjonstimene