Seniortrening

Seniortrening

Det blir viktigere og viktigere å opprettholde gode treningsvaner jo eldre man blir! En sterk fysisk kropp gir en rekke fordeler som du, spesielt som eldre, drar stor nytte av i hverdagen.

Benskjørhet, dårlig sirkulasjon, tap av muskelmasse, problemer med balanse og bevegelighet er plager som ofte melder seg med økende alder. Etter hvert som dette utvikler seg, vil mange møte store utfordringer ved daglige gjøremål.

Hold deg frisk med trening for eldre

Ved hjelp av jevnlig og riktig trening vil du kunne minske, og i beste fall forhindre, utvikling av typiske aldringsplager og få en bedre hverdag både fysisk og psykisk.

Våre instruktører og personlige trenere har stor kompetanse og lang erfaring med å tilrettelegge trening for eldre med ulike fysiske fysiske.

På våre fullskalasentre holdes det gruppetimer for våre godt voksne medlemmer. Disse avholdes på formiddagen, og beskrivelse av timene finner du nedenfor. Sjekk gjerne timeplanen på ditt nærmeste senter for å se utvalg og tidspunkt.

Sosialt og kjekt

Ved Nr1 Fitness har vi med årene fått en god, stabil gjeng med godt voksne medlemmer. Etter gruppetimene tar vi gjerne en kopp kaffe og slår av en prat med gruppen. Vi vet at denne sosiale delen er noe våre godt voksne medlemmer setter høyt, og som våre instruktører også ser på som et kjekt innslag i treningshverdagen. Om du er nysgjerrig på våre timer for godt voksne, og har lyst til å bli en del av vår unike atmosfære, ta turen innom i dag for en prøvetime!

Trykk her for å se timeplanen på ditt nærmeste Nr1 fitness senter!

Godt voksen – de blå timene

Hos Nr1 Fitness kaller vi våre seniortimer for “Godt voksen”. Disse timene er enkle timer med gode, effektive og enkle øvelser. På timene får du trent hele kroppen på en enkel og morsom måte. Timene kan ha ulikt innhold som aerobic, dans og spinn. Timen kan også inneholde en styrke- og balansedel hvor vi styrker kroppen med blant annet frie vekter, strikk og matteøvelser. Timen avsluttes med en avslappende uttøyning. Timen har lav belastning på rygg og knær men med god intensitet.
Timen passer for våre godt voksne medlemmer og medlemmer som har ulike utfordringer eller spesielle hensyn å ta.